Vanliga frågor
Produkt
Kan jag anpassa storleken på min beställning?
Ja, bara maila oss de dimensioner du vill kontakta@s10home.com.
Vilken typ av valnöt är det, europeiskt? Amerikan?
Vi använder FSC-certifierad europeisk valnöt och ek.
Hur fungerar tillägg? Är förlängningsdelarna avtagbara eller sitter de under bordet på något sätt? Kräver de fixerings- / skruvmejselmontering när du använder dem?
För majoriteten av våra plankor (rektangulära) tabellsamlingar är tilläggsstyckena utformade för att lagras separat. Men vår Carolina-samling har en inbyggd lagringsmekanism för förlängningarna i tabellen. Vi kan säkert anpassa andra samlingar för att inkludera intern lagring för tillägg, men var medveten om att detta kommer att resultera i en bulkigare och tyngre metallbas för att rymma förlängningarna. De kräver inte att det krävs fixering / skruvmejselmontering, du kan enkelt skjuta dem in och ut ur bordet.
- Planktabellernas förlängningsmekanism
- *Carolina tabellförlängningsmekanism
- Runda tabellernas förlängningsmekanism
Jag har en mycket liten trappa som går tillbaka på sig själv i ett litet radhus. Kan dessa bord tas isär för att komma nerför trappan till matsalen?
Ja, våra bord och möbler är försiktigt förpackade och anländer demonterade, med benen och plankan förpackade separat i robusta trälådor. Denna förpackningsmetod säkerställer säkerheten för komponenterna under transport och möjliggör effektiv manövrering, särskilt genom smala utrymmen som trappor.
Kommer bordet att fläckar och vad kan vi göra för att förhindra någon färgning? Några andra tips för att ta hand om det?
Alla våra bord är täckta med Rubio eller Osmo -olja som ett skyddande lager. Oljan fungerar som en barriär mot fläckar och förbättrar träets naturliga skönhet. Även om spill inte skadar bordet på grund av Rubio -oljan, städar dem snabbt och använder tygdukar, placemats och underlägg på borden när du serverar heta rätter för att undvika skador på oljeskyddsytan. Om några år kan du märka några torra områden där du kan ansöka om Rubio -olja som kan köpas på Amazon.
Frakt
Vilka är mina fraktalternativ?
Vi erbjuder gratis leverans för beställningar över 1000 £ i Storbritannien (Exc. Skottland) och Tyskland. För andra regioner varierar våra leveransalternativ - se våra 'Fraktpolicy' Sida för våra brittiska och EU -leveranskostnader och tidsramar.
Hur mycket kostar leverans?
Leveransen är gratis för beställning över 1000 £ över hela fastlandet Storbritannien. När det gäller de andra regionerna, se vår'Fraktpolicy'för någon annan region.
Hur lång tid tar leveransen?
Våra leveranstjänster varierar beroende på var du är baserad. För tabeller och stolar tar det vanligtvis upp till 5 veckor från dagen för beställningen för leveransen att äga rum över hela fastlandet Storbritannien och EU.
För mer information om vilka alternativ som finns tillgängliga för dig, ta en titt på vår dedikerade Fraktpolicy.
Kommer alla mina föremål att levereras tillsammans?
Ja, vi levererar hela beställningen tillsammans.
Hur kan jag spåra min beställning?
Vi kan försöka ändra din leveransadress till sändpunkten. Vänligen kontakta vår S10Home Support Team Med dina beställningsuppgifter så snart som möjligt för att få din beställning uppdaterad.
Hur kan jag kontrollera om en möbelobjekt passar in i min egendom?
Innan du gör din beställning för en möbelobjekt rekommenderar vi att du mäter det avsedda utrymmet tillsammans med alla åtkomstpunkter inom din egendom för att säkerställa att vi lyckas leverera din artikel, inklusive ingång till huset, lyft entré vid behov.
Om du har några frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta vår S10Home Support Team.
Beställa
När får jag min beställning?
Alla våra beställningar är beställda objekt och kommer att skickas inom den tidsram som anges på produktsidan. Ledtiden är 4-6 veckor från beställningsdatumet. Vi levererar vanligtvis förbi veckor på fredagar.
Du kommer att få ett e -postmeddelande med bilderna på dina möbler innan du skickar och bekräftar med ETA från oss när din artikel är redo att skickas. Vår fraktpartner kommer också att kontakta dig direkt med ytterligare information om leveransen.
På grund av omständigheter utanför vår kontroll kan sändningsdatumet för din skräddarsydda objekt förändras. Vi kommer att ha kontakt via e -post om din beställning påverkas.
Kan jag avbryta min beställning?
Det finns ett begränsat fönster där vi kanske kan avbryta din beställning innan du skickar. Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta vårt S10Home supportteam direkt.
För skräddarsydda föremål som träbord och stolar kan du avbryta upp till 72 timmar efter att du beställer din beställning. Efter detta kommer vi att dra av en avbokningsavgift på 20% från ditt återbetalningsbelopp.
För våra Storbritanniens och EU -kunder, observera att din lagstadgade rätt att avbryta enligt konsumentkontraktsreglerna 2013 inte påverkas - se vår terms och villkor För mer information.
Vad är din avbokning och avkastningspolicy?
Du kan se vår policy för avbokning och retur här.
Observera, om du behöver göra några ändringar i din beställning, måste du kontakta S10Home Support Team som kommer att kunna ge dig råd.
Vi rekommenderar att du mäter ditt utrymme och överväger tillgång till din egendom före beställning för att säkerställa att vi kan leverera ditt föremål framgångsrikt.
Kan jag ändra materialet eller färgen på min beställning?
Vi kanske kan göra ändringar i din beställningsartikel upp till 48 timmar från det datum då din beställning placerades.
Observera att eventuella ändringar kommer att resultera i en försening av din ursprungliga ledtid. När ändringen har bekräftats återställs din ledtid från det datum då din nya beställning placeras och återspeglas i din nya beställningsbekräftelse.
Medan S10Home -supportteamet kommer att göra sitt bästa för att tillgodose dina ändringsförfrågningar, kommer det inte alltid att vara möjligt på grund av leverantörens produktionstidslinje.
EU -leverans
Måste jag betala skatt eller uppgifter på min beställning?
Kunder som gör beställningar för leverans till EU -destinationer kommer att vara importör av rekord i EU: s destinationsland. Genom att göra beställningar för EU eller USA: s leverans är kunderna överens om att S10Home kommer att betala alla tillämpliga importskatter och tullar före leverans av varor på kundens vägnar. Det kommer inte att finnas något ytterligare betalningsbelopp som kunden är skyldig när beställningen har placerats.
Om du är företagskund utanför Storbritannien och behöver ytterligare skatterelevant information för din beställning, tveka inte att kontakta vår contact@s10home.com.
Måste jag tillhandahålla någon dokumentation för att få min beställning?
Nej, du behöver inga dokument för att få beställningen.
För mer information eller hjälp, vänligen kontakta vår S10Home -stöd team.